mandag 5. juli 2010

2 juli SELJORD: Kvåle Din Gard

En perle i Flatdal.Vi ankom tidlig, rigget opp, og ble sittende og spille noen timer, det låt så fint der inne.




Han her hørte på...



Og hun her...


Her er det gamle fjøset, gjort om til selskapslokale...


Sigrid Aase var lokal gjest, det var en glede å spille tre låter med henne. Naturlig sangtalent.


Her er kveldens publikum sett fra scenen, de var ti, så én er på do tror jeg. Og her kommer litt lærdom til alle konsertarrangører uansett størrelse; etter konserten sier Olav, som sammen med Lita driver den nydelige gården, til meg at han tenker på at vi også spiller for de som har bodd her før, de som har levd her før sitter i veggene og følger med og gleder seg over musikken! Ingen unnskyldninger eller beklagelser over at det burde vært flere her, men takknemlighet for en fin kveld. Sånt smitter og en fin kveld ble det! Sent, Lita lagde nattmat: Sauekjøttkarbonader, deilig mat var det jo her fra vi kom til vi dro. Og da vi utpå natta endte opp i den tidligere møkkakjelleren hvor det nå er pub for å høre på CD med kveding med Flatdals egen Bjarne Øvrebø, så var jeg i den Telemarks-hypnosen jeg hadde drømt om. 


Neste dag: nydelig frokost, og jeg ble sittende og lese denne boka av Anders Kvåle Rue, og fikk veldig lyst på skjegg igjen. Måtte ta med denne fabelaktige fotomontasjen fra boka:


Kjente menn får påmontert forslag til skjegg! ha ha...


Så tok den joviale duoen farvel med gården og den sosiale bordercollien Ludo (som bl.a entret scenen under konserten), med håp om gjensyn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Følgere